Szukamy sponsorów. Jeżeli chcesz sponsorować nasze wyzwania prosimy o kontakt:
Agnieszka@digi-scrap.pl

Lubią Nas:

Translate!

piątek, 25 stycznia 2013

Jak zrobic stempel czyli Digi na Real

Witajcie prawie weekendowo ;)
Dziś pokażemy Wam jak stempel digi można przerobic na silikonowy. Nasza projektantka Asia rozgryzła ten temat zatem zapraszam:

Dzisiaj Wam pokażę jak można w domu samemu sobie zrobić stempelek.
Co nam będzie potrzebne:
Program graficzny
Kalka techniczna
Lampa UV ( ja mam tanią do utwardzania paznokci ) można użyć zwykłej lampy
Fotopolimer ( mój jest kupiony na znanym portalu aukcyjnym w płatkach, który jest łatwiejszy w wykorzystaniu )
Na początek stempelek w wersji digi przerabiamy w programie graficznym na negatyw


Teraz obrazek drukujemy drukarką laserową na kalce technicznej.
Dla poprawy zaczernienia wystarczy kalkę z wydrukiem umieścić w pojemniku z rozpuszczalnikiem lub lakierem nitro. Jeżeli są jakieś błędy w druku można je retuszować czarnym pisakiem.

Teraz przyszedł czas na naświetlanie polimeru. Polimer i kalkę umieszczamy pomiędzy 2 szybkami które przyciskają nasz wydruk do polimeru.
I całą kanapkę wstawiamy do lampy UV. Najpierw naświetlamy spód czyli podstawę stempla, u mnie to 3 minuty, ale ten czas zależy od rodzaju polimeru i od lampy, przy zakupie polimeru jest instrukcja długości naświetlania lub można metodą prób dojść do odpowiednich czasów.
Po trzech minutach przekręcamy kanapkę i naświetlamy przód przez 15 min.
Po 15 minutach nasz stempelek trzeba wypłukać z niepotrzebnego materiału który się nie utwardził.
Szczotkujemy delikatnie żeby nie zepsuć to co ma zostać i po paru minutach mamy własny stempelek.

Mam nadzieję że kursik się przyda , można sobie zrobić własne logo jako stempel do oznaczania prac jak ja sobie zrobiłam. Tylko przy napisach trzeba uważać żeby naświetlić odbicie lustrzane.
Proste prawda ;)

Koniecznie zajrzyjcię do Asi
klik

Zapraszamy Was do udziału w naszych zabawach.
 Nadal trwa wyzwanie z paletą:

Pozdrawiamy i miłego weekendu.

8 komentarzy:

Ewelina pisze...

wow, świetny kurs

Dwie lewe rączki pisze...

Rewelacyjny kurs! Dzięki Caro :) teraz muszę oszukać tych polimerków :)

Z szafy od Żyrafy pisze...

bardzo fajny post. Pozdrawiam :)

Justyna Jesse L. pisze...

Cudowny :)
Świetna technika. Muszę sobie zapisać, żeby nie zapomnieć, bo na pewno kiedyś z niego skorzystam :)

Anonimowy pisze...

boskie, muszę wypróbować

Mój tajemniczy świat pisze...

Cudowny kurs :) Obserwuję i wracam co jakiś czas :)Zapraszam do obserwowania :)http://mojtajemiczyswiat.blogspot.com/

lilavati pisze...

o rany! domowa wytwórnia stempli:)

zetkaArt pisze...

Brakło mi jako dla laika momentu między wydrukiem a naświetlaniem - co robimy z tym polimerem Wysypujemy nakładamy , gdzie ? itp. Ja nigdy nie pracowałam z polimerem i nie bardzo rozumiem .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...